Nyílt levélben fordult Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterhez Dióssi Csaba Dunakeszi polgármestere, miután kiderült, hogy az M2 autópálya-bővítés a vártnál nagyobb terhet jelenthet a város számára.
Egyebek mellett arra kéri a polgármester a minisztert, hogy a kivitelezési munkálatok ideje alatt, a bővítési beruházás befejezéséig az M2-es autópályán és az M0 autópálya, Megyeri híd és M3 autópálya közötti szakaszán függesszék fel az autópálya matrica kötelező használatát, így díjmentesen használhassák az autósok a fenti szakaszokat. Dióssi Csaba emellett a Nemzeti infrastruktúra Fejlesztő Zrt-hez is fordult, azt kérve, hogy a NIF, mint közreműködő szervezet, adjon utasítást a Strabag Építő Kft-nek, hogy az M2 autóút, M0 és az M2 egyetlen Dunakeszi-Fóti csomópont (21-es km) között csak a padkaépítés idejére – mely körülbelül egy hónap – zárják le, és ezen kívüli időben pályazárást csak az M2-es autóút dunakeszi csomópontjától északra valósítsák meg.
Megoldási javaslatok a 2-es számú főút gyorsítására
Dunakeszi polgármestere arra is kitér, hogy a város önkormányzata elkészítette a 2-es számú főút két legszűkebb csomópontjának átépítési terveit. A legnagyobb problémát a település déli részén lévő két körforgalom és a közötte lévő szakasz okozza, ami a város feléig visszaduzzasztja a gépjárműveket. A megbízott mérnökök a két körforgalom és a közte lévő szakasz kétsávosítását javasolják, amelynek terveit Dunakeszi eljuttatta a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nek.
A másik problémás csomópont a Fő út – Dr. Cseresnyés Ernő utca, ahova a szakértők a Vác felől érkezők részére egy plusz balra kanyarodó sávot javasolnak. Erre a helyszínre is elkészültek a tervek, amelyet szintén megküldtek az illetékes Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nek.
Dióssi Csaba megjegyzi azt is, hogy egy korábbi levélváltás alkalmával Dr. Nemes-Nagy Tibor a Magyar Közút Zrt. vezérigazgatója jelezte, hogy a beruházásokkal egyetért, de a megvalósításhoz állami forrásra van szükség. Dunakeszi első embere úgy fogalmaz:
„Amennyiben nem sikerül ezt a beruházást 2017 nyarán elvégeznünk, úgy az M2-es autópálya-bővítés kivitelezése beláthatatlan következményeket okoz Dunakeszin. De nemcsak itt, hanem az északra eső településeken is” – egészíti ki a polgármester.
Az M2 autópálya-bővítés miatt, Dióssi Csaba az alábbi problémákat sorolja fel:
- – A 2-es számú főút dunakeszi szakaszán naponta 17.000 gépjármű halad át. Optimista becslések alapján az M2-es autópályát használók 30%-a fog erre az útszakaszra áttérni, így mintegy 28.000-re nő a várost átszelő 2-es számú főút terhelése, 65 százalékos növekedést okozva ezzel.
- – 6:30 és 9 óra között így is lépésben haladnak az autók, ha az építkezés idején tovább nő a forgalom a reggeli órákban lehetetlenné válik a közlekedés.
- – Dióssi Csaba szerint:
„Itt fog kialakulni Magyarország legnagyobb közlekedési dugója.”
Önnek mi a véleménye?